Architectuurweek 2016 (marketing & communicatie)

Marketing Architectuurweek Daan Roosegaarde

In 2016 vond de eerste editie plaats van de Architectuurweek. Nyby creëerde een marketing- en communicatie campagne rondom headliner Daan Roosegaarde. Een van zijn bekendere uitspraken is “Je kunt niet het nieuwe willen op de oude manier”. Die frase sloot prachtig aan bij het inhoudelijke thema van het evenement: architectuur & duurzaamheid. 

Marketing voor een architectuur evenement?

De Architectuurweek was een nieuw ‘merk’ van organisator RAP Leiden en verdiende als zodanig een eigen gezicht en digitale identiteit, die het ook kreeg dankzij de mooie ontwerpen van Café Correct en website van Thijs van Iersel.

De marketingcampagne, met daarin o.a. een abri poster campagne en een Facebook ad campaign, werd gevormd rondom een van de twee headliners van het programma: Daan Roosegaarde. Ook voormalig zomergast Adriaan Geuze – minder bekend bij het grote publiek, maar des te meer bij de professionals – werd ingezet, middels fotografie en quotes.

Communicatie

Nyby verzorgde ook alle webteksten voor de website, schreef de nieuwsbrieven en coördineerde alle content die verspreid werd via social media, in dit geval via de kanalen Facebook en Twitter.

Het evenement trok uiteindelijk ruim 1000 bezoekers, waarvan de helft (ook) de afsluitende zondag bezocht. Op die dag was Leiden OPEN voor Architectuur, en werd er door de hele stad op meerdere locaties geprogrammeerd, voor jong, oud, leek en pro.